2012. 12. 11.

őszi sapka téliesítése



Volt egyszer egy kötősuli, ami nem szűnt meg, csak mondjuk szünetet tartott. Ez a bejegyzés annak egy újabb leckéje.



Jól néznek ki a bő sapkák, meg divatosak, meg praktikusak is ( bármekkora hajzuhatag elfér bennük), egy hátrányuk viszont van, igazán hideg időben nem elég melegek, a szél is átfúj rajtuk, ezért télen jobban szeretem a fejre simulókat.

És jött az ötlet a kétféle típus egyesítésére, tulajdonképpen a bő sapi bebélelésére.
Volt egy régi sapkám, még postoltam is róla hajdanán, ami adta magát a kísérlethez.
Eredetileg a sima oldala volt kívül, de most jobban tetszik a fordított oldal, úgyhogy az lett a színe.


A fonák  oldalon, az eredeti passzé felett közvetlenül, körben felszedtem az összes szemet 4 db 2,5-ös hosszú  harisnyakötőtűre ( körkötőtűre is lehet)


és vékony gyapjúfonallal  ( Barka Libikóka ) ,sima kötéssel kötöttem 20 kört.

Fontos, hogy a sapka passzérésze a kötött csövön kívülre essen !

Ezután a tarkóhoz kerülő részen kettéválasztottam a munkát  és 26 sort nem körben, hanem síkban kötöttem, majd a két részt újra összekapcsoltam és körben kötöttem tovább. Így keletkezett egy rés, amin a coffosok átbújtathatják a hajukat a sapka bő részébe. Rövid hajúak ezt persze elhagyhatják, kössenek továbbra is körben.




A rés feletti 15. körben  fogyasztani kezdtem a belső sapka tetejéhez. Egyenletesen elosztva körönként 5-5 szemet fogyasztottam és az utolsó 10 szemet egyszerre húztam össze.
Az új részt befordítottam a bő sapkába és el is készültem.





Jó kötést!

11 megjegyzés:

kastanie írta...

Tetszik, hogy a copfnak is hagytál helyet.

gubike írta...

Nagy ötlet!

aarkus írta...

Az hagyján, hogy hű, de jó ötlet, de mennyire jól néz ki!!! Nagyon jó lett.

Kékmadár írta...

Jópofa ötlet!

Piroska Mária írta...

Ez szuper!

Ahama írta...

:))

Aledi írta...

Ez de jó! És szépséges is.

Timici írta...

nagyon jól néz ki! ügyes vagy!

batorba írta...

Békés, boldog új esztendöt kívánok!
„Kívül, belül maradjon
Békében az ország;
A vásárra menőket
Sehol ki ne fosszák.
Béke legyen a háznál
És a szívredőben.
Adjon Isten, ami nincs,
Ez uj esztendőben.”
( Arany János )
Batorba - Csilla

lomaquilt írta...

Ez szerintem gyerek sapkáknál is nagyon jó. Nagyon ügyes vagy!

lomaquilt írta...

Ez szerintem gyerek sapkáknál is nagyon jó. Nagyon ügyes vagy!